Fotografies familiars (Ginebra, entre 1964 i 1972): Viatges a Barcelona

Els meus pares realitzaren alguns viatges a Barcelona per visitar la família i assistir a noces i comunions. Només sabem que un d'aquests viatges tingué lloc l'any 1966 (es comenta més a baix, en les fotos d'un dinat amb els meus oncles Isabel i Ramon). Segurament altres fotografies són també d'aquesta mateixa visita.

El meu pare, la meva mare, la meva tia Assumpta ("Sunsi") Roca i el meu oncle Josep Pérez, marit d'aquesta, dinant a un restaurant en alguna població costanera de Catalunya, durant una visita dels meus pares mentre residien a Ginebra. Per la qualitat de les fotos (en blanc i negre) i pels rostres jovenívols dels seus protagonistes, podria tractar-se d'un dels primers viatges fora de Suïssa 

En el mateix restaurant, la meva mare, la meva tia Isabel Pérez i la meva cosina M. del Carme Pérez Roca

A la dreta del meu oncle Josep apareix el meu cosí Ramon Porta Pérez


Jornada de platja possiblement el mateix dia del dinar al restaurant









Les darreres sis fotografies (inclosa de la de la piscina) sembla que estan preses en alguna altra platja de Catalunya.
Però pels banyadors i la fesomia dels meus pares podria tracta-se d'aquella mateixa excursió o d'alguna altra durant aquells dies

Aquesta foto es podria haver pres durant una d'aquelles jornades
de platja a Barcelona. Però no és segur. La nena és desconeguda

Una altra trobada familiar, aquesta vegada al camp. D'esquerra
a dreta, els oncle Josep i Antonio i la tia Carmen ("Carmiña").
Asseguts, els cosins Ramon i M. Carmen. La persona dreta podria
 ser la tia Sumsi (dona de l'oncle Josep)

La meva mare i la seva neboda Natàlia Pérez Cruz, filla d'Antonio Pérez (germà del meu pare) i d'Isabel Cruz, fotografiades possiblement al terrat del domicili d'aquests darrers, al carrer Mozart de Barcelona

Natàlia Pérez Cruz al terrat de casa seva, al barri de Gràcia de Barcelona

D'esquerra a dreta i de darrere cap a endavant, el meu oncle Antonio Pérez, la seva filla Natàlia, la meva tia Isabel ("Isabelita") Cruz, ma mare, la meva tia Isabel i el meu cosí Ramon

El meu oncle Antonio Pérez amb la seva filla Natàlia fotografiats al carrer Mozart de Barcelona



Celebració del Dia de la Palma coincidint, tal vegada, amb el viatge de les fotografies
anteriors. A la primera imatge apareixen les meves cosines Mari Carmen i Natalia, ma
mare Enriqueta Fernández, el seu cunyat Pepe Pérez i la seva cunyada Isabel Cruz.
A la segona, el meu oncle Antonio Pérez, els meus cosins Mari Carmen, Marcelino
i Natalia, i la meva àvia paterna Adoración Vidal. A la tercera, les meves dues cosines

Teresa De la Rosa Plaza, filla de Santos De la Rosa i Trini
Plaza, fotografiada probablement al pis dels meus avis,
al carrer Agramunt 4 de Barcelona

Fotografia feta el mateix dia i al mateix lloc que la imatge
anterior, amb la Teresa De la Rosa i la meva àvia
Enriqueta Cubiló

La meva tia Josefina Fernández Cubiló sostenint entre els
seus braços a Teresa De la Rosa, filla del seu cosí Santos
("Mayo") De la Rosa

La meva mare amb Teresa de la Rosa en els seus braços. A sobre de la taula es pot veure
una foto del dia de la boda dels meus pares

Idèntica fotografia a les anteriors, en aquest cas amb el meu pare. La porta amb cortina
que dóna al passadís i el seient de la dreta són, en efecte, els que hi havia al pis del
carrer Agramunt 4 de Barcelona

Acabant aquesta sèrie feta al carrer Agramunt 4 de Barcelona, la meva mare Enriqueta
Fernández i la seva cosina germana de segona generació Teresa 

Menjador de la família Porta-Pérez al carrer Santaló 81-Principal de Barcelona, durant un dinar amb els meus pares celebrat l'any 1966 (ho sabem pel calendari que es veu a la dreta). Al final del passadís que es veu al costat esquerre de la fotografia es trobava l'habitació de matrimoni que donava al carrer. Tot i la visió idíl·lica d'aquesta fotografia, el meu oncle Ramon va morir alcoholitzat a finals dels anys 70, la meva tia Isabel el va seguir al cap de pocs anys, víctima d'un càncer de pit, i el meu cosí Ramon va traspassar el dia de Nadal de 1989 com a conseqüència d'un atac de cor i dels seus excessos també amb l'alcohol

La meva mare al menjador de la seva cunyada Isabel Pérez, germana del meu pare. L'aparador que apareix a la imatge era mític entre la família, per la gran quantitat de records que atresorava, inclòs el platet amb la fotografia del Papa Joan XXIII. Tot plegat va desaparèixer amb la reforma que va emprendre el meu cosí Ramon a mitjans dels anys 80, una vegada desapareguts els seus pares

De nou ma mare al menjador de ca la "tia Isa", que era com la coneixíem a la família. Aquella tribuna, que donava a l'interior de l'illa de cases dels carrers Santaló, Rector Ubach, Amigó i Calaf, era un lloc molt especial, sempre amb una llum increïble. Ma mare porta posat el vestit que llueix també a la Primera Comunió de Marino Gascón (fotos de més endavant). Possiblement aquestes dues celebracions (el dinar al carrer Santaló i la Primera Comunió) formaren part del mateix viatge a Barcelona

La meva tia Isabel Pérez Vidal, asseguda a una gandula al menjador de casa seva. Darrera seu, la porta que donava accés a l'estudi de música del meu cosí Ramon

La meva tia Isabel a la minúscula cuina de casa seva, al carrer Santaló
 
Un altre dinar familiar, potser durant el mateix viatge que a les fotografies anteriors.
Tanmateix, la meva mare porta els cabells diferents. D'esquerra a dreta, la meva àvia
Enriqueta Cubiló, l'oncle Josep, la meva mare, l'oncle Antonio i la seva dona Isabel
 
 Ma mare portant en braços al meu cosí Marcelino Jiménez Pérez. El meu cosí va nàixer també a Ginebra i és dos anys més gran que jo, així que la fotografia podria haver estar presa allà. Tot i això, la decoració de la casa demostraria que el lloc que mostren aquestes imatges és Barcelona


De nou, ma mare amb el meu cosí Marcelino


Dues imatges probablement del mateix viatge de les fotografies anteriors, a finals dels anys 60

Ma mare sostenent en braços a la Teresa De la Rosa Plaza, la filla del seu cosí Santos (Mayo) i de la Trini Plaza. Podria tractar-se del mateix viatge que en les imatges precedents

Fotografia del meu cosí de segona generació Marino Gascón amb la seva cosina Teresa al costat i sostenint en els seus braços probablement a la Núria De la Rosa, germana d'aquesta darrera

El mateixos protagonistes de la fotografia anterior, amb l'àvia Francisca Cubiló i la tia-àvia Enriqueta Cubiló

 Fotografia de la meva cosina M. del Carme Pérez Roca a casa seva a Barcelona, durant una visita familiar dels meus pares mentre residien a Suïssa 

La meva cosina M. del Carme, ma mare, la meva tia Assumpta ("Sumsi") Roca i el meu oncle Josep Pérez. L'infant petit podria ser Teresa De la Rosa, filla de Santos ("Mayo") De la Rosa Cubiló, cosí de ma mare

 Ma mare, la seva germana Josefina i el meu oncle Antonio, en el seu Seat Sis-cents. És molt probable que la foto es fes també durant una visita dels meus pares a Barcelona i que els meus oncles encara no s'haguessin traslladat a viure a Mallorca
El meu avi Manel Fernández Rubio, la meva àvia Enriqueta Cubiló Roig i ma mare, al pis del carrer Agramunt 4 de Barcelona, durant una visita dels meus pares

Ma mare, Santos De la Rosa (pare de Matilde i "Mayo"), la meva tia Josefina, el meu avi Manel, la meva àvia Enriqueta, el meu oncle (i padrí de bateig) Antonio i la meva tia-àvia Francisca, la dona de Santos


Ma mare al rebedor i al saló del pis del carrer Agramunt

Una foto molt semblant a una anterior -feta al pis dels meus avis al carrer Agramunt de Barcelona- en la que apareix també el meu pare

El meu cosí segon, Marino Gascón De la Rosa, a la seva Primera Comunió, vestit de monjo



















Convit de la Primera Comunió de Marino Gascón De la Rosa. Hi podem trobar a gairebé tota la família per part de ma mare: ella -amb un vestit blau, el seu color favorit-, el meu pare, la meva àvia Enriqueta, el meu avi Manel, la Matilde i el Marino -pares del celebrant-, la Trini i la seva filla Teresa, la Consuelo Fernández -germana del meu avi-...






Vaixell propietat de familiars o coneguts de Matilde De la Rosa i Marino Gascón. En una de les imatges apareix un matrimoni gran -ell calb, ella amb un barret- que també hi eren a la festa de la Comunió del Marino

Fotografia de ma mare al pis on va nàixer al carrer Agramunt de Barcelona. Coincideix, probablement, amb l'etapa dels meus pares a Suïssa


Anar a Fotografies familiars (Ginebra, entre 1964 i 1972):
Abans i ara
A la feina
Excursions pel país
Fotografies enviades des de Barcelona
L'arribada 
Route du Grand-Lancy
Rue du Moléson
Viatges a Mallorca
Visites familiars
Vivint la ciutat

Comentaris