Fotografies familiars (Barcelona, entre 1940 i 1964): Vivint Vallcarca i Barcelona

Fotografies de la vida social i familiar al barri de Vallcarca durant la dècada dels anys quaranta i cinquanta.

Nena desconeguda. Podria tractar-se de ma mare, sa germana Josefina o sa cosina Matilde, possiblement fotografiades a l'avinguda de l'Hospital militar del barri de Vallcarca

Santos ("Mayo") De la Rosa Cubiló, la meva àvia Enriqueta Cubiló Roig i el meu avi Manel Fernández Rubio, durant alguna celebració

El meu avi Manel Fernández, la meva àvia Enriqueta Cubiló, el seu nebot Santos ("Mayo") De la Rosa Cubiló i el petit Marino Gascón De la Rosa, fill de Matilde

La meva àvia Enriqueta amb el seu nebot-nét Marino, en el mític terrat familiar al carrer Escipió de Barcelona


Fotografia del 19 d'octubre de 1959 al mateix lloc que a la imatge anterior. Hi apareixen, d'esquerra a dreta, la meva tia-àvia Francisca Cubiló, el meu cosí segon Marino Gascón i la meva àvia Enriqueta Cubiló

Barbacoa al terrat. Fent de cuinera, la meva àvia Enriqueta Cubiló

La meva tia Josefina Fernández Cubiló (segona per l'esquerra) i la seva cosina Matilde De la Rosa Cubiló (primera per la dreta). Darrere, Santos De la Rosa, germà de Matilde

D'esquerra a dreta, Marino Gascón, Antonio Martínez, Josefina Fernández i Matilde De la Rosa


La cosina Matilde i dues amigues al terrat del carrer Escipió

D'esquerra a dreta, Santos ("Mayo") De la Rosa, la meva tia Josefina Fernández, el seu llavors nòvio Antonio Martínez Monleón i Matilde De la Rosa, germana del primer. Són també al famós terrat de la família De la Rosa-Cubiló. La torre que hi ha al darrera formava part d'un convent. En aquest indret un capellà sense gaires miraments celebrava uns dinars i sopars pantagruèlics passant per alt el seu vot de pobresa

Fotografia de la meva tia Josefina Fernández Cubiló en algun carrer de Barcelona, probablement al barri de Vallcarca

La meva tia Josefina fotografiada el 5 de febrer de 1949, probablement al barri de Vallcarca (per la perspectiva, potser a l'avinguda de la República Argentina). Estava a punt de complir 15 anys

De nou, la meva tia fotografiada aquell mateix any, concretament el 25 d'abril de 1949. A les escales de la Baixada de la Glòria (Barri de Vallcarca)


Fotografia de la meva tia Josefina Fernández Cubiló, durant alguna celebració. Darrera diu "Reportajes Condal. Aurora, 7, 1º, 3ª. Barcelona [el telèfon és il·legible]"

Una retallada imatge de la meva tia Josefina. Proba-
blement, l'acompanyant era un antic nuvi o algú altre
amb qui la família s'havia enemistat  


La cosina Matilde apareix en aquestes dues fotografies durant una excursió a la muntanya,
possiblement amb les seves companyes d'escola. A la primera, és la noia asseguda a la segona
fila i amb una bossa penjada al coll. A la segona imatge, és la segona per l'esquerra 



Dues escenes possiblement de la mateixa excursió a un lloc religiós o històric. La Matilde apareix a la segona imatge fent equilibris sobre la barana

Tres personatges desconeguts passejant per un carrer de Barcelona

Misteriosa imatge d'una dona desconeguda. La fotografia està molt malmesa, potser expressament


Fotografia dedicada de María Eugenia, cosina per part de pare de ma mare. Porta l'uniforme del col·legi i el seu llinatge podria ser Fernández. La nota, del 26 de maig de 1956, diu: "Para Enri con cariño de tu prima M Eugenia".

Nadó desconegut, potser al terrat del carrer Escipió. Són
interessants les inscripcions que hi ha darrera seu


Comentaris