Fotografies familiars (Barcelona, entre 1940 i 1964): Celebracions

Fa seixanta o setanta anys la vida social dels barcelonins girava al voltant de les celebracions religioses: batejos, comunions, bodes i funerals. La gent es posava les seves millors robes i gaudia dels rituals i els àpats corresponents. Més enllà d'aquestes festes no hi havia res més, tothom menjava i passava el seu temps lliure a casa seva.

Ma mare, Enriqueta Fernández Cubiló, el dia de la seva Primera Comunió, acompanyada, a la seva dreta, de l'àvia materna Matilde Roig Serra (1881-1966) i de l'avia paterna Leopolda Rubio Belmar (1874-1955)

Ma mare el mateix dia amb la seva cosina Matilde De la Rosa Cubiló

Ma mare el mateix dia amb la seva germana Josefina Fernández Cubiló


Primera Comunió de la meva mare acompanyada (d'esquerra a dreta i de dalt a baix) de la seva cosina Matilde De la Rosa, la seva germana Josefina Fernández, una amiga i la seva veïna Teresa (4 de juny de 1948)

El mateix dia, envoltada d'altres nenes que celebraven la seva Primera Comunió


Fotografies del dia de la boda de la meva tia Josefina
Fernández Cubiló, misteriosament retallades

Ma mare, Enriqueta Fernández Cubiló, durant una celebració religiosa, possiblement a l'Església dels Josepets de la plaça Lesseps


Fotografia d'una altra celebració religiosa amb ma mare i unes amigues, presentada en edició especial. Signa: "Soler Fotógrafo. [Carrer] Aulestia y Pijoan 21, bajos. Teléfono 28 59 32. Barcelona"


Ma mare i i els seus veïns de la Baixada de la Glòria fotografiats durant la Comunió d'una de les filles (al centre de la fila de baix i a la foto anterior). La família era Rullo de cognom i vivien a la casa que hi ha a la dreta de la imatge

Celebració litúrgica de la Primera Comunió d'un nen desconegut. Podria tractar-se del mateix que apareix més amunt, acompanyat de la veïna de Vallcarca

Els meus pares, Joan i Enriqueta, amb Marino, el fill de la cosina Matilde. Tal com està parada la taula devia tractar-se d'un bateig, una comunió o una boda




Tres fotografies de la mateixa celebració, probablement una boda. Ho provaria el fet que el meu pare porta la mateixa corbata i la meva mare el mateix barret. A la primera imatge, sortint de l'Església dels Josepets de la plaça Lesseps de Barcelona. A la segona, el meu pare Joan Pérez amb la seva sogra Enriqueta Cubiló i la germana d'aquesta, Francisca Cubiló. La darrera fotografia mostra la meva mare i el meu pare amb la meva àvia paterna Adoración Vidal Sánchez (1898-1975). Aquesta foto és de "Reporter Gráfico J. Cid. [Carrer] Córcega, 533 bis. Tel. 2364091. Barcelona-13"






Fotografies de la boda de la meva tia, germana del meu pare, Carmen ("Carmiña") Pérez Vidal amb Marcelino Jiménez. A la primera imatge se la veu amb els meus pares, Joan Pérez i Enriqueta Fernández. A la següent, amb els seus nebot M. del Carme i Natalia. A la darrera imatge es pot llegir l'autor del reportatge: "Soler Fotógrafo. [Carrer] Bretón de los Herreros 15, 2º. Teléf. 2285932. Barcelona-12"




Fotografies de la celebració a un restaurant de Barcelona del bateig de la Natalia Pérez Cruz, neboda del meu pare i cosina meva


Imatges d'alguna altra celebració d'aquella època. A la segona fotografia apareix la Trini Plaza, dona de Santos ("Mayo") De la Rosa Cubiló, cosí de la meva mare. Podria tractar-se de les seves noces o del bateig d'algun dels seus tres fills

La meva àvia materna, Enriqueta Cubiló, en companyia de la seva família política a la
sortida d'una celebració religiosa

D'esquerra a dreta, els meus avis materns, Manel Fernández i Enriqueta Cubiló, Fran-
cisca Cubiló (al centre, germana d'Enriqueta), Lorenza Fernández (germana del meu avi)
i el seu marit


A la primera imatge, la meva tia-àvia Lorenza Fernández, el meu avi
Manel Fernández i la meva àvia Enriqueta Cubiló, durant una
celebració (diferent a la de la fotografia anterior perquè porten
roba distinta). A la segona, ballant amb la núvia

Personatges aparentment desconeguts observant una boda des del peu de l'escala de la
parròquia dels Josepets, a la plaça Lesseps de Barcelona


Sortida d'una boda, d'una parella no identificada, en la que es pot contemplar l'aspecte
de la plaça Lesseps en aquella època (anys 40 i 50). Darrera de la fotografia hi ha la
inscripció "Fotos Matarranz Guillermo. Pº de Gracia 121. Tel. 227133(0?). Barcelona"

Fotografia de la Primera Comunió d'un personatge desco-
negut, potser una amiga o cosina de la família Fernández-
Cubiló

Una altra fotografia de la Primera Comunió d'alguna veïna
o amiga de la família

Comentaris