Fotografies familiars (Barcelona, entre 1940 i 1964): Joventut

Ni discoteques, ni telèfons mòbils, ni xarxes socials, ni cotxes propis. La vida dels joves de la dècada dels anys cinquanta era molt diferent a l'actual. Més senzilla, més il·lusionant, més apassionada.

Ma mare, Enriqueta Fernández, de pícnic amb uns amics i/o familiars. La persona que hi ha darrera d'ella sembla que és la meva àvia paterna Adoración Vidal Sánchez


Fotografies retallades on només ha quedat ma mare, Enriqueta Fernández. Possiblement a la part eliminada hi havia algun ex enamorat. O fins i tot el meu pare, Joan Pérez


A la primera imatge, ma mare amb la seva amiga Teresa Rullo i la seva família a les escales de la Baixada de la Glòria (inclòs el patriarca, dalt de tot). La segona imatge les mostra a elles dues, el mateix dia i al mateix lloc. Podria tractar-se de la comunió que apareix a Celebracions

De nou, ma mare (a la dreta), en una foto molt curiosa: amb la seva amiga
Teresa Rullo i un desconegut que fa veure que parla per telèfon

Ma mare amb una amiga a la Riera de Vallcarca, posteriorment anomenada avinguda de l'Hospital militar i actualment avinguda de Vallcarca

La meva mare i el seu cosí Santos ("Mayo") De la Rosa Cubiló, a la sortida d'una celebració religiosa


El meu pare, Joan Pérez Vidal, uniformat a Madrid amb 17 anys (29 d'abril de 1953). La dedicatòria diu: "Con todo afecto y cariño, para mis hermanos a quienes no les olvido. Juanito"

Fotografia del meu pare Joan (primer per l'esquerra) a la mateixa època que l'anterior. Està acompanyat per col·legues seus, probablement de l'orfenat de Madrid

Ma mare acompanyada de la seva cunyada Isabel Pérez Vidal i dels seus nebots Ramon Porta Pérez (fill d'Isabel) i M. del Carme Pérez Roca (filla de Josep Pérez Vidal)






Sis imatges que relaten una passejada per Barcelona en la que hi participen ma mare, el
meu pare, la Matilde, el Marino, el cosí Santos (Mayo) i la seva dona Trini Plaza. En el
carret per a infants possiblement va la Tere, la filla gran dels dos darrers. Crida l'atenció
el paisatge de descampats que poblava en aquella època la perifèria de la ciutat

La meva mare i el meu pare amb Marino Gascón De la Rosa, al terrat que la seva àvia materna Francisca Cubiló tenia al carrer Escipió de Barcelona

Una foto semblant a l'anterior, realitzada un altre dia al terrat del carrer Escipió. Hi apareixen ma mare, Enriqueta Fernández, i Marino Gascón

Ma mare, Enriqueta Fernández Cubiló, en un dels terrats on feien molta vida en aquella època. Possiblement el de la seva tia Paquita al carrer Escipió de Barcelona

Fotografia d'Enriqueta Fernández Cubiló amb uns edificis del barri de Gràcia com a rerefons

El meu pare, Joan Pérez Vidal, i la meva mare, Enriqueta Fernández Cubiló, durant alguna celebració

 De nou, tots dos en algun lloc rural de Catalunya. O potser en un terrat d'una casa
de la perifèria de Barcelona. Ma mare porta el mateix vestit que a la fotografia anterior

El meu pare, possiblement al mateix terrat que a la imatge anterior,
però en un dia diferent (per la roba que porta)


La meva mare, Enriqueta Fernández Cubiló, fotografiada de forma 
artística en algun carrer de Barcelona

Més fotografies de caire artístic de ma mare Enriqueta Fernández Cubiló. Podria tractar-se
de la casa familiar del meu pare, al carrer Mare de Déu de Gràcia de Barcelona, o del pis
de la tia Isabel al carrer Santaló

Una foto de ma mare amb un nadó, durant una visita familiar

La meva mare, en primer terme, preparant el berenar en companyia dels seus pares, en algun lloc costaner


Comentaris