Fotografies familiars (Ginebra, entre 1964 i 1972): Fotografies enviades des de Barcelona

Entremig de les fotografies preses a Suïssa n'hi ha de fetes a Barcelona sense que apareguin els meus pares. Cap concloure que, en alguns casos, foren enviades des de casa.
 

Els meus pares, Joan i Enriqueta, a la Primera Comunió de
Marino Gascón De la Rosa, fill de Matilde cosí-nebot de la
meva mare. La dedicatòria de darrera indica que la foto li va
ser enviada des de Barcelona amb motiu de la seva onomàstica, 
 Sant Enric, desitjant que gaudís d'aquest dia "en companyia del
seu marit (el meu pare)". Signaren "Santos, Paquita, Matilde,
Marino i Marinín


Una altra fotografia semblant a l'anterior, en aquest cas
parlant d'un "regal" 


Fotografia amb dedicatòria enviada a Ginebra signada per
"M.M.M." (Marino, Marinín i Matilde)

Fotografia d'estudi de Marino Gascón De la Rosa enviada
a Suïssa als anys seixanta



Fotografies de Teresa De la Rosa Plaza fetes a Barcelona, 
amb la seva mare i el seu avi



Fotografies de la meva cosina Natàlia Pérez Cruz, filla d'Antonio
Pérez Vidal i Isabel Cruz, fetes a Barcelona en l'època en què els
meus pares vivien a la rue du Moléson de Ginebra. Tanmateix,
podria ser que la primera s'hagués fet abans de marxar cap
a Suissa

Fotografia d'estudi de la meva cosina Natalia Pérez Cruz
enviada a Suïssa als anys seixanta, amb la dedicatòria
"Als meus padrins? amb tot el carinyo". L'interrogant és un
detall misteriós en aquesta foto, perquè a la imatge la
Natàlia era una nena massa gran per no haver estat encara 
batejada. Curiosament, dues dècades després, el meu pare va
esdevenir el seu padrí de boda (per la defunció anys enrere del
meu oncle, Antonio Pérez)

La meva cosina M. del Carme Pérez el dia de la seva Primera
Comunió, a mitjans dels anys seixanta. És l'única foto d'aquest
esdeveniment, així que possiblement va ser enviada a Suïssa
o la reberen més endavant, durant una visita dels meus pares
a Barcelona

La meva tia Carmen Pérez i el seu fill Marcelino celebrant l'aniversari d'aquest. Només
es veu una espelma al pastís però a la força havia de tenir més anys, perquè en altres
fotografies semblants apareix caminant. Marcelino Jiménez Pérez va nàixer, com jo, a
Ginebra, però aquestes fotos semblen fetes a Barcelona, on podria ser que els seus pares
hi haguessin tornat a viure al poc de nàixer el seu fill. Ho corroboraria el fet que el seu
germà Javier ja va nàixer en aquesta ciutat

 
El meu cosí Marcelino, fotografiat possiblement a Barcelona,
quan els seus pares van tornar de Suissa

El meus cosins Marcelino Jiménez i Ramon Porta fotografiats
a Barcelona, probablement al barri de Sant Gervasi, on vivia
en Ramon amb els seus pares

L'àvia Adoración (la "abuela Chon"), el meu oncle Marcelino i la seva dona Carmen
("Carmiña") Pérez, amb el meu cosí Marcelino, el mateix dia en que es va fer la foto anterior

Tres generacions: àvia (Adoración), filla (Carmen) i nét (Marcelino)

L'àvia Adoración amb el seu nét Marcelino en braços, al carrer
"Virgen de Gracia" de Barcelona(actual Mare de Déu de Gràcia).
La família Pérez-Vidal vivia al número 16 d'aquest carrer

La tia Isabel Pérez (la "tia Isa") amb el seu nebot Marcelino

 Àvia i nét asseguts al mateix banc públic a un parc públic de Barcelona. Podria tractar-se
del Parc del Turó, al barri de Sant Gervasi de Cassoles

  Marcelino Jiménez a un carrer de Barcelona

Marcelino, Ramon, "Carmiña" i la "abuela Chon", de nou tres
generacions (cosins els dos primers) a un parc de Barcelona

El meu estimat cosí Ramon Porta Pérez (1953-1989) fotografiat
fent allò que més li agradava: tocar la guitarra 

Tot i que resulta molt dubtós, per l'edat de la meva tia Josefina i dels meus avis materns
 Enriqueta i Manel podria tractar-se d'una fotografia feta a Barcelona abans de 1972 i
enviada (o portada) a Ginebra

Comentaris