Fotografies familiars (Ginebra, entre 1964 i 1972): Route du Grand-Lancy

No sé en quin any els meus pares es traslladaren al pis de la Route du Grand-Lancy. La meva mare m'explicava que, quan encara vivien a la rue de Moléson, visitaven aquest edifici encara en obres. L'únic del cert és que quan vaig nàixer, el 10 de febrer de 1970, ells ja feia anys que vivien aquí.


El nostre apartament a la Route du Grand-Lancy, a la tercera planta de l'actual número 102

La meva mare, el meu pare i la meva àvia paterna, Adoración Vidal, fotografiats probablement al pis de Suïssa a la Route du Grand-Lancy l'any 1968. L'àvia va viatjar a Ginebra per assistir al bateig del seu nét Marcelino.

La meva mare, la tia Carmiña i la iaia Adoración, probablement el mateix dia i al mateix lloc que la foto anterior

La meva tia Carmen ("Carmiña") Pérez Vidal, la meva àvia paterna Adoración Vidal Sánchez i ma mare, cunyada de la primera i nora de la segona, fotografiades a Ginebra. La meva mare porta un jersei diferent al de les dues fotografies anteriors, però amb tota seguretat es tracta del mateix moment, en dies diferents

 El meu pare, la seva mare Adoración ("abuela Chon"), la germana de mon pare Carmen ("Carmiña") i, darrera, el marit d'aquesta, Marcelino Jiménez

La meva tia Carmen ("Carmiña") Pérez, la meva àvia paterna Adoración Vidal, ma mare i el meu pare fotografiats a Ginebra, potser al pis de la primera o potser al pis dels meus pares. Atès que tot just havia nascut el meu cosí Marcelino, probablement es tractava del pis dels meus oncles

El meu pare i la meva pare, probablement al pis dels Jiménez-Pérez (el paquet de tabac ros darrera d'ells delataria aquest fet)

Ma mare, el seu cunyat Marcelino Jiménez i la seva cunyada Carmen ("Carmiña") Pérez fotografiats durant la mateixa visita. Per la indumentària informal del meu oncle, gairebé segur que era l'habitatge dels Jiménez-Pérez a Ginebra
  
Els meus pares amb en Marcelino en braços de ma mare. La vestimenta informal d'aquesta delataria que en el moment de fer la foto es trobaven a casa seva, a la Route du Grand-Lancy de Ginebra 

Els meus pares amb el seu nebot Marcelino a l'església on va ser batejat

 Fotografies dels bateig del meu cosí Marcelino Jiménez Pérez, nascut com jo a Ginebra l'any 1968. Les dues persones que apareixen en primer pla, davant Carmen Pérez i el capellà, podrien ser els avis paterns de la criatura. El fet que el possible avi porti a la mà una espelma encesa, un ritual no gaire típic a Catalunya, confirmaria que el bateig es va celebrar a Suïssa


Els meus pares practicant amb el biberó dos anys abans del meu naixement

Moment de la celebració casolana del bateig del meu cosí



La presència del Pare Noel inflable, un element tradicional poc conegut a Espanya, demostraria que les fotos estan fetes a Suïssa

Els meus pares i la mare de la criatura, fotografiats al pis d'aquesta darrera. La decoració nadalenca delata en quina època es va celebrar el bateig del meu cosí Marcelino

Fotografia que probablement pertany a la seqüència anterior


Aquestes dues imatges podrien ser del mateix dia i el mateix lloc. Les dues estan fetes en plenes festes de Nadal, tenen menjar i begudes a sobre de les taules i la roba que porta ma mare és la mateixa (excepte els mitjons). Podria tractar-se del pis dels meus pares a la Route du Grand-Lancy o l'apartament de la veïna a qui anomenaven "La maña". El petit de la foto seria en Patrick, el fill d'aquesta. Tenia un germà, no recordo el seu nom. O potser ho he dit a l'inrevés



Fotografies d'un dinar o sopar possiblement al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra. Hi surten la meva tia Josefina Fernández, el meu oncle i padrí Antonio Martínez, la meva mare Enriqueta Fernández, el meu pare Joan Pérez i una desconeguda que també apareix a les fotos del meu bateig. Podria ser que aquestes imatges coincideixin en el temps amb el viatge del meus oncles a Suïssa durant el qual haurien anat a dinar a un restaurant




Sèrie de fotografies que el meu pare li va fer a la meva mare al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra. Estan fetes al menjador, al dormitori i a la cuina, davant d'una "fondue". Jo vaig ser concebut en el llit que apareix a les dues imatges centrals, al mes de maig de 1969


Probablement el mateix dia es van intercanviar els papers. Ma mare es va convertir en la fotògrafa i el meu pare en el model. Totes aquestes imatges permeten fer-se una idea de com era l'apartament de la Route du Grand-Lancy

  Jo, aproximadament al segon trimestre de 1970


La meva mare tenint cura de mi

La meva mare banyant-me, per al meu disgust

Jo, aparentment dormint

Ma mare banyant-me al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra

La meva àvia materna, Enriqueta Cubiló, la meva mare i jo

La meva mare i jo, dins del cotxet, al jardí posterior de l'edifici d'apartaments on vivíem, a la Route du Grand-Lancy de Ginebra

Cova amb la Mare de Déu "Des Grâces"

Camí del meu bateig a l'Eglise Notre-Dame des Grâces du Grand-Lancy 

Els meus pares i jo a l'altar de l'església


Els meus oncles Josefina i Antonio, ella amb un ciri i ell sostenint-me en braços. El meu oncle Antonio va ser el meu padrí de bateig

La meva àvia Enriqueta, ma mare, el padrí Antonio Martínez, jo, la meva tia Josefina i dos amics dels meus pares a Ginebra


El meu pare i jo en una imatge d'infinita compenetració

Fotografia dels meus pares, possiblement donant-me el biberó a mi. Tanmateix, és una foto dubtosa, podria tractar-se també del meu cosí Javier Jiménez Pérez o del fill dels veïns espanyols de la Route du Grand-Lancy. El meu pare porta la corbata de l'empresa IOS, on va treballar a la darrera etapa a Ginebra. La data és del mes d'abril de 1973, quan ja vivien a Mallorca, però en aquella època la data de revelat podia ser molt posterior a la de la realització de la foto











El meu pare subjectant-me amb molta cura al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra. Veritablement, amor de pare


Ma mare i jo, no gaire content, al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra. Ella un xic cansada dels meus plors (també el meu pare, que un dia em tancà a la cuina en plena nit)

Ma mare i jo al pis de la Route du Grand-Lancy de Ginebra


Dues fotografies meves a la Route du Grand-Lancy de Ginebra. La cura, atenció i carinyo que em transmetien els meus pares era inconmensurable

Fotografia on se'm pot veure a sobre del llit de matrimoni en el pis de la Route du Grand-Lancy, poc abans d'anar a viure a Mallorca


Fotografia meva al jardí de darrera de casa nostra, a la Route du Grand-Lancy. Darrera hi ha una dedicatòria adreçada als meus avis Manuel i Enriqueta


Anar a Fotografies familiars (Ginebra, entre 1964 i 1972):
Abans i ara
A la feina
Excursions pel país
Fotografies enviades des de Barcelona
L'arribada
Rue du Moléson
Viatges a Barcelona
Viatges a Mallorca
Visites familiars
Vivint la ciutat

Comentaris